Tuesday, July 07, 2009

IT dilanda BANJIR

Mesti x cayer kan? Ini kejadian yg benar² berlaku n sgt² misteri kerana x tau punca dtg dr mane..Kejadian mula berlaku pagi smlm..kami sangkakan mungkin kerna hujan kelmarin. Citer lanjut kejadian pertama tu korang leh bace kat sini.

Oleh kerana pagi ni pun banjir jgk..maka kali ni bukan Technician je turun malah Hj. Lan selaku Juruteknik Kanan MPM nih..turut padang jgk..ke hulu ke hilir Hj. Lan tgk bilik Isa, Fizal n Bos..Dr riak wajah Hj Lan aku tgk dh mcm Lt. Horatio (CSI Miami) Hehehe..cuma bezanye Hj Lan agak kelam kabut skit..walo pun ini bukan melibatkan kes pembunuhan..(apa yg aku melalut nih). Pas Hj Lan usha² ape yg patut, dia kuar semula ngan Humaira tgk dinding IT dari luar..tapi pelik bin ajaib xde sbrg bukti menunjukkan kebocoran kat situ. Pelik kan..???

Pastu..Hj Lan masuk balik ke IT..dan pesan kat aku n isa. Begini katenye "minta cleaner mop balik kasi kering betul..pastu baru leh perasaan dr mane air dtg..cuba tgk kot² ade gelombong² air masuk.." Dlm masa yg same..aku turut bg tau le kat Hj Lan..kena kalih le sgale kabinet tepi² tu kalo tak..tak tau le dr mane dtgnye ayor tu..Hj Lan setuju je..tp belum ade lg le org dtg nak tolong angkat kabinet atau ape yg dimaksudkan kami kena wat sendiri sume tu. Aku pun x sure tp kami just tunggu n lihat je la...

Utk makluman sume, mase aku bz menaip entri blog ni En. Fizal tgh menyuluh² lantai bilik dia n isa..(rajin betui..nak cari punce) Ok le..kami sume dah lapor..nak makan..tgk la gambor² kat bawah nie ye..
Cleaner tgh mop lantai..2 baldi oo..

Lantai depan pintu bilik server..banjir sket

Bos..! Bilik U pun kena.. ;p

No comments: